Hosftede’in kültürel boyutlarıyla birlikte paylaşım ekonomisi uygulamalarının Türkiye özelinde tartışılması ve öneriler
Citation
Paker, N. (2021). Hosftede’in Kültürel Boyutlarıyla Birlikte Paylaşım Ekonomisi Uygulamalarının Türkiye Özelinde Tartışılması ve Öneriler. A. Ç. Ceylan, G. Sunal (Eds.), Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Araştırma ve Değerlendirmeler-II içinde (293-314. ss.). Ankara: Gece Kitaplığı.Abstract
Kültürün insan davranışı üzerindeki etkisi tartışmasız bir şekilde oldukça büyüktür. Kültür; içinde yaşanılan ailenin ve toplumun bir ürünü olarak zamanla kazanılır ve bireyler, birçok başka faktörün yanı sıra, bu
kazanımların da etkisi altında kalarak karar mekanizmalarını kullanırlar. Dolayısıyla bireyin davranışının aynı zamanda yaşadığı kültürün bir yansıması olduğunu göz önünde bulundurmak önemlidir. Bu bağlamda tüketici davranışı üzerinde kültürün etkisini dikkate almadan pazarda yapılan herhangi bir girişimin başarısızlıklarla karşılaşması oldukça muhtemeldir (Koç, 2015).