Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü
Sub-communities within this community
-
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı [18]
Department of Public Relations and Publicity -
Pazarlama Programı [0]
Marketing Program -
Turizm Rehberliği Programı [0]
Department of Tourizm Guidance
Recent Submissions
-
Pazarlama yönlü iletişim uygulamalarının toplumsal sorumluluk eksenli gelişimi ve kurumsal itibar ilişkisi
(İtibar Yönetimi Enstitüsü & Kadir Has Üniversitesi, 2014)Modern işletmecilik anlayışının üzerinde önemle durduğu çalışma alanlarından biri olarak itibar yönetimi, kuruma yönelik algılamaların tümü olarak ifade edilebilir. İş dünyasının öncelikli temalarının başında gelen farklılaşma ... -
Post-dijitalizm: dijitalizmin etkisinde iletişimde dönüşüm: post-dijital bir seyir
(Literatürk Academia, 2019)Teknolojik gelişmeler ışığında ortaya çıkan dijital süreç, birçok açıdan başkalaşmış bir düzende yaşadığımıza dair önemli göstergelere sahiptir. Teknolojinin sınırlarım üst düzeyde geliştirerek ortaya çıkardığı dijital ... -
Sosyal medya ekonomisi bağlamında dijital kullanıcı emeği
(Anadolu Üniversitesi & Austin Texas Üniversitesi & İstanbul Üniversitesi, 2018)Medyanın dijitalleşmesiyle yeni dünya düzeninin terminolojisini oluşturan kavramların içeriklerine farklı boyutlar eklenmiş ve ekonomi olgusunun dijital ortamlara yansımasının değerlendirilmesi ilgi çekici bir hal almıştır. ... -
Dijital görsel kültür aracı olarak fotoğraf görsel hikaye sanatı
(Fırat Üniversitesi, 2018)Görsel olarak bir mesajın iletilmesi amacıyla çok çeşitli iletişim araçları geliştirilmiştir. Herhangi bir görselin görüntüye dönüşerek anlamsal bir içeriğe bürünmesi, iletişimin etkin bir biçimde gerçekleşebilmesi için ... -
Görsel iletişim aracı olarak illüstrasyon: sözün temsilinde bir görsel çözümlemesi
(İKSAD Publishing House, 2017)İnsan var olduğu günden beri kendisini ifade etmek için duyularının yardımıyla çok çeşitli yöntemler geliştirmiştir. Kişilerin kendilerini ifade etme süreci olarak tanımlanabilecek iletişim olgusu, insan hayatı için ... -
Reklam habitusu olarak yaşam biçimi öğretisi ve nestle nesfit örneği
(Yeditepe Üniversitesi, 2017)Reklam, hedef kitlesine ürün ya da hizmeti tanıtıyor olmasının yanı sıra bir yaşam öğretisi şeklinde dayattığı mesajlarla önemli bir güç alanı olarak kabul edilmektedir. Reklamda, reklam vaadinin gerçekleşebilmesi için, ... -
Çerkes xabzesinde kadın geleneksel anlayıştan modern çağa bir çözüm önerisi
(Khazar University, 2014)İnsanların duygu ve düşüncelerinin belirli semboller aracılığı ile birbirlerine aktarılması süreci olarak tanımlanan iletişim için öncelikle söz konusu aktarımın içeriğini oluşturacak bilginin -ne- olduğunun tanımlanması ... -
Reklamda bir anlatı motifi olarak gündem kuramı uygulaması ve kiğılı örneği
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2019)Bu çalışma, reklamda gündem konusunu, gündem kuramı çerçevesinde ele almaktadır. Günün öne çıkan konularını ifade eden kavram olarak gündem, çoğunluğun dikkatini çekebilmiş etkileyici haberlerden oluşmaktadır. Bu çalışma ... -
Prosumer kavramının gücü ve reklamda interaktif dönüşüm: eti popkek üzerine bir inceleme
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2019)Bu çalışma, dijital koşulların ortaya çıkardığı etkileşim (interaction) ve üreten tüketici (prosumer) kavramlarını reklam iletişimi açısından ele almaktadır. Bu kavramlar, bilişim alanında geliştirilen imkanların bir ... -
Reklamda teknoloji teması ve yapı kredi örneği
(Erciyes Üniversitesi, 2018)Bir ürün ya da hizmetin hedef kitlelere tanıtılması konusunda en etkili iletişim yöntemlerinden biri reklamdır. Reklamlar aracılığıyla tüketiciyle ürün arasında bir ilişki yaratılır. Bu nedenle reklamla oluşturulan ... -
Covid-19 pandemisinin change.org’da başlatılan dijital imza kampanyalarına yansıması
(Istanbul Aydin University, 2021)Covid-19 virüsü ilk olarak Çin’in Wuhan kentinde görülmüştür. Kısa zamanda tüm dünyaya yayılan virüs, ekonomik, siyasal, sosyal ve kültürel hayatta radikal kararlar alınmasını zorunlu kılmıştır. Alınan karantina kararları ... -
Sosyal medya reklamlarında toplumsal cinsiyet rollerinin analizi: sevgililer günü
(Nobel Akademik ve Yayıncılık, 2020)Özgürlük, zenginlik, refah ve mutluluk kavramları ile birlikte kullanılan tüketim kavramı, kişilerarası ilişkilerde kendisini satın alınan/sahip olunan ürün ve hizmetler aracılığıyla göstermektedir. Sahip olunmak istenen ... -
Sinema filmlerinin tanıtımında bir halkla ilişkiler aracı olarak instagram’ın kullanılması: Müslüm filmi örneği
(Gümüşhane Üniversitesi, 2020)Gelişen teknoloji ile zaman ve mekân sınırlaması olmadan internete erişim kolaylığı sosyal medyayı en fazla tercih edilen halkla ilişkiler araçlarından biri haline getirmiştir. Diğer pek çok sektörde olduğu gibi sosyal ... -
Bütünleşik pazarlama iletişiminin dijital içerik pazarlamasında kullanılması: Türkiye giyim sektörü incelemesi
(Kocaeli Üniversitesi, 2018)Günümüz pazar koşullarında markalar hedef kitlelerine ulaşabilmek için dijital ortamlarda daha aktif bir şekilde yer almanın önemini anlamışlardır. Bu nedenle hedef kitleyi harekete geçirecek ve marka ile olan iletişimini ... -
Dijital reklamcılığın kurgu yüzleri: sanal Influencer’lar
(Urzeni Yayınevi, 2019)Teknolojinin gelişmesi, akıllı cihazların her ekonomik seviye için ulaşılabilir hale gelmesi ile değişen medya ve sosyalleşme algısı etkisini birden fazla alanda, aynı anda göstermektedir. Web 1.0’dan Web 2.0’a geçişle ... -
Büyük veride yeni yaklaşımlar
(Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi, 2019)Kültürel, teknolojik ve akademik bir fenomen olarak değerlendirilen Büyük Veri, klasik veri tabanlarının kaldırılamayacağı büyüklükte, konvansiyonel yöntem ve tekniklerle saklanamaz, akışı takip edilemez, analiz edilemez ... -
Violence and pornographic violence as a mass entertainment medium: A study on spartacus series
(IGI Global, 2016)Containment of violence and pornography in mass media as an entertainment medium is not a recent occurrence. Academic studies have been interested in this issue for many years. Many studies have questioned both the effects ... -
Violence and pornographic violence as a mass entertainment medium: A study on spartacus series
(IGI Global, 2014)Containment of violence and pornography in mass media as an entertainment medium is not a recent occurrence. Academic studies have been interested in this issue for many years. Many studies have questioned both the effects ...