Post-apokaliptik filmlerde kahraman miti: Snowpiercer filmi örneği
Citation
Salman, S. (2021). Post-Apokaliptik Filmlerde Kahraman Miti: Snowpiercer Filmi Örneği. 5. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi, 121-122.Abstract
Bilimkurgu sinemasında alt tür olarak öne çıkan post-apokaliptik filmler, kıyamet sonrası değişen toplumsal düzeni ve yaşam mücadelesini ele almaktadır. Söz konusu filmlerde, nükleer savaş, ekolojik sistemin bozulması ve çeşitli virüslerin ortaya çıkması gibi konulara yer verilmektedir. Post-apokaliptik türde, toplumsal düzenin bozulmasıyla birlikte birtakım kahramanlık mitleri yaratılır. Bu kahramanlar halkın arasından seçilerek, toplumu yeniden refah seviyesine ulaştırmayı hedeflemektedirler. Post-apokaliptik türü temsil eden Snowpiercer filminde de kahraman mitinin belirgin bir biçimde öne çıktığı ve anlatı yapısında önem taşıdığı görülmektedir. Çalışmada, Joseph Campbell’ın The Hero With A Thousand Faces (Kahramanın Sonsuz Yolculuğu, 1949) adlı kitabında yer alan monomit teorisinden hareketle Snowpiercer filmindeki kahraman mitinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Campbell, kahramanın
macerasını monomit kuramı çerçevesinde ele alarak, bu süreci “Yola Çıkış, Erginleme ve Dönüş” olarak üç ayrı aşamada inceler. Nitekim Snowpiercer filminde kahramanlık görevini üstlenen Curtis karakteri, çalışmanın yöntemini belirleyen monomit kuramı çerçevesinde ayrıntılı bir şekilde analiz edilmiştir. Post-apocalyptic films, which come to the forefront as a sub-genre in science fiction cinema, deal with the changing social order and struggle for life after the apocalypse. In these films, subjects such as nuclear war, ecological system deterioration, and the emergence of various viruses are covered. In the post-apocalyptic genre, a number of heroic myths are created with the disruption of the social order. These heroes are chosen from among the people and aim to bring society to the level of welfare again. In the film Snowpiercer, which represents the post-apocalyptic genre, it is seen that the myth of the hero comes to the forefront and has an importance in the narrative structure. This study, it is aimed to examine the hero myth in Snowpiercer, based on the monomyth theory in Joseph Campbell's book The Hero With A Thousand Faces (1949). Campbell examines the adventure of the hero within the framework of the monomyth theory, and examines this process in three separate stages as “Departure, Initiation and Return”. As a matter of fact, Curtis character, who took on the role of hero in the film Snowpiercer, has been analyzed in detail within the framework of the monomyth theory that determines the method of the study.
Source
5. Uluslararası Akademik Araştırmalar KongresiCollections
- Bildiri Koleksiyonu [10]