Dijitalleşen medyada interaktif belgesel: You vs. Wild örneği üzerinden bir inceleme
Citation
Salman, S. (2021). Dijitalleşen Medyada İ̇nteraktif Belgesel: You Vs. Wild Örneği Üzerinden Bir İnceleme, 5. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi, 70-71.Abstract
Teknolojik gelişmelerin etkisiyle hızla dijitalleşen dünyada, yeni iletişim araçları ortaya çıkmaya başlamıştır. Bu iletişim araçları da yeni kavramların ve yeni yaklaşımların oluşmasını sağlamıştır. Özellikle son dönemde, gelenekselden dijitale doğru evrilen medya, yerini “Yeni Medya” kavramına bırakmıştır. Yeni medyada, izleyicinin daha aktif bir role sahip olduğu ve bu durumun dijital ortam aracılığıyla sağlandığı bilinmektedir. Dijitalleşen düzende, dönüşüm yaşayan alanlardan biri de belgesel türüdür. Bu türü temsil eden yapımlarda, yenilenen medyanın etkisiyle izleyicinin interaktif bir biçimde tercih yapabildiği görülmektedir. Dijital medya kanalı olan Netflix’in, çeşitli türlerde film ve dizileri interaktif bir yapıda izleyiciye sunması, bu çıkarımı desteklemektedir. Bu bağlamda, çalışmada ele alınan “You vs. Wild” adlı
interaktif belgesel programının da Netflix’in dikkat çeken yapımları arasında olduğu gözlenmektedir. Edward Michael "Bear" Grylls tarafından sunulan bu programda sunucu, izleyicinin yönlendirmesiyle, belirlenen hedefe ulaşmayı amaçlar. Bu çalışmada, yeni medyanın gelişiminden hareketle interaktif belgesel türünün You vs. Wild programı örneğinde incelenmesi amaçlanmaktadır. Nitel araştırma yöntemiyle analiz edilen çalışma, fenomenoloji (olgubilim) deseni çerçevesinde ele alınmıştır. İzleyicinin sunucuyu yönlendirdiği izleniminin yaratıldığı bu programda, maceranın ve sınırların yapım ekibi tarafından berlirlendiği sonucuna ulaşılmıştır. In the rapidly digitalizing world with the effect of technological developments, new mass media has started to emerge. This mass media has created new concepts and new approaches. Especially recently, the media, which has evolved from traditional to digital, has been replaced by the concept of "New Media". It is known that the audience has a more active role in new media and this is achieved through digital media. Documentary genre is one of the areas undergoing transformation in the digitalized order. In the productions representing this genre, it is seen that the audience can make an interactive choice with the effect of the renewed media. The fact that Netflix, a digital media channel, presents movies and series of various genres to the audience in an interactive structure supports this inference. In this context, it is observed that the interactive documentary program called “You vs. Wild” discussed in the study is among the remarkable productions of Netflix. In this program, presented by Edward Michael "Bear" Grylls, the presenter aims to reach the determined goal with the guidance of the audience. In this study, it is aimed to examine the interactive documentary genre in the example of You vs. Wild program, based on the development of new media. The study, which was analyzed with the qualitative research method, was handled within the framework of phenomenology design. In this program, which created the impression that the audience guides the presenter, it was concluded that the adventure and limits were determined
by the production team.
Source
5. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar KongresiCollections
- Bildiri Koleksiyonu [10]