Sosyal medya reklamlarında toplumsal cinsiyet rollerinin analizi: sevgililer günü
Citation
YILMAZ, M. ALTAR YAVUZ, O. (2020). Sosyal medya reklamlarında toplumsal cinsiyet rollerinin analizi: sevgililer günü, REKLAM PERSPEKTIFLERI içinde, 1.Basım, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.Abstract
Özgürlük, zenginlik, refah ve mutluluk kavramları ile birlikte kullanılan tüketim kavramı, kişilerarası ilişkilerde kendisini satın alınan/sahip olunan ürün ve hizmetler aracılığıyla göstermektedir. Sahip olunmak istenen ürün ve hizmetler arasındaysa bireye aynı zamanda kimlik oluşturma olanağı sağlayan sembolik tüketim ürünleri öne çıkmaktadır. Bugünün toplumu olan tüketim toplumu içinde toplumsal bağlar, bireylerin maddi olarak sahip oldukları şeyler aracılığıyla kurulmaktadır. Yaşam kalitesi çalışmalarına
göre en büyük doyum, kişilerarası ilişkiler tarafından sağlansa da tüketim toplumu içinde kişilerarası ilişkilerin yerini metalar almıştır ve toplumsal bilgi metalar aracılığıyla iletilmektedir (Leiss vd. 1990, s. 261’den aktaran Dağtaş, 2009, s.22).