Browsing Kitap Bölümü Koleksiyonu by Title
Now showing items 2-7 of 7
-
Discussing the motivations of home-based sports in the frame of self-determination theory the case of Covid-19 period
(Livre de Lyon, 2021)In addition to daily routines, sport-related facilities and activities were also adversely affected due to associated precautions of Covid-19 such as social distance and rigorous preventative measures. The inability to ... -
Exploring perceived risks towards self-service parcel delivery usage
(Livre de Lyon, 2021)E-commerce has become a widespread phenomenon in the late 1990s and early 2000s (Mangiaracina, Perego, Seghezzi, and Tumino, 2019). The number of parcels has enormously increased due to this growing momentum. The cost of ... -
Hosftede’in kültürel boyutlarıyla birlikte paylaşım ekonomisi uygulamalarının Türkiye özelinde tartışılması ve öneriler
(Gece Kitaplığı, 2021)Kültürün insan davranışı üzerindeki etkisi tartışmasız bir şekilde oldukça büyüktür. Kültür; içinde yaşanılan ailenin ve toplumun bir ürünü olarak zamanla kazanılır ve bireyler, birçok başka faktörün yanı sıra, bu kazanımların ... -
Investigating the main drivers of self-service parcel delivery preference through new service development approach
(Gece Kitaplığı, 2021)It is estimated that 1.92 billion people purchased goods or services online resulting in an e-commerce volume of 3.5 trillion U.S. dollars worldwide in 2019 (Statista, 2020). The growth will accelerate even further in the ... -
Özel sektör kuruluşlarının lojistik mezunlarından beklediği mesleki yetkinlikler İzmir iline yönelik bir araştırma
(Kriter Yayınevi, 2021)Bilgisayar ve internetin keşfi, deniz konteynerlerinin kullanılmaya başlanması, coğrafi bilgi sistemleri, barkod ve radyo frekanslı tanımlama (RFID) sistemleri ve diğer bazı teknolojiler ile dünyada sınırlar kalkmıştır. ... -
To buy or not to buy second-hand branded products concerns on counterfeit products sold at the e-commerce market
(Gazi Kitabevi, 2021)Customers tend towards second-hand branded products with motivations in a broad spectrum ranging from accessing branded products more economically so as to provide their needs such as prestige/status to contributing to ...