Dijital reklamcılığın kurgu yüzleri: sanal Influencer’lar
Abstract
Teknolojinin gelişmesi, akıllı cihazların her ekonomik seviye için ulaşılabilir hale gelmesi ile değişen medya ve sosyalleşme algısı etkisini birden fazla alanda, aynı anda göstermektedir. Web 1.0’dan Web 2.0’a geçişle birlikte bireylerin pasif konumdan çıkması ve tüm kullanıcıların içerik üretebilir hale gelmesi, içerik üreticilerinin birbiri ile etkileşime girmesi ve beraberinde sosyal ağların gelişimi etkisini pazarlama, halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi çalışmalarında göstermektedir. İnternet üzerinde, blog’lar, forumlar, mail grupları ve sosyal medya aracılığı ile online (sanal) topluluklar oluşmuş, bu topluluklar içinde eğilimleri yönlendiren kanaat önderleri/fikir liderleri öne çıkmıştır. Tüketicilerin satın alma kararı üzerinde markaların ürünleri için yaptığı tanıtım ve reklamların etkisinin azalmasına karşın, bireylerin satın alma davranışı
öncesi sanal topluluklardaki kanaat önderlerinden tavsiye alma alışkanlığının gelişmesi bir araya geldiğinde, pazarlama iletişimi açısından dinamiğinin, dilinin ve uygulamasının öğrenilmesi gereken yeni bir dil oluşmuştur.