Televizyon reklamlarında yaşlılık temsilleri: kent eker, A101 ve vodafone reklam örnekleri üzerinden inceleme
Citation
Reklamı Okumak, Reklamı Anlamak, Bölüm adı:(Televizyon Reklamlarında Yaşlılık Temsilleri: Kent Şeker, A101 ve Vodafone Reklamları Örnekleri Üzerinden İnceleme) (2019)., SALMAN SEMİH, Urzeni Yayınevi, Editör: Yakın Mehmet, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 246, ISBN:978-605- 7941-30-5.Abstract
İlk zamanlardan günümüze kadar pek çok olay ve olgunun boyut değiştirdiği bilinmektedir. Toplum yapılarının zamanla değişmesi sonucunda yaşlı bireylere olan yaklaşım da farklı bir hâl almaktadır. Canatan (2016), sürekli olarak değişen bilgi ve teknolojilerin yaşlı bireylerin yaşadıkları tecrübeleri faydasız ve lüzumsuz hale getirdiğini belirterek, geçmiş zamanlarda yaşlı kişilerin toplum tarafından bilgin ve deneyimli kimseler olarak tanımlandığını fakat günümüzde gelişen teknolojiye ayak uyduramayan kişiler olarak bilindiğini ifade eder. Yaşlı bireylerin üretimde yer almadığı, kredi taleplerinin de az olması nedeniyle ticari açıdan önemli bir konuma sahip olmadıklarını vurgulayan Kalınkara (2016), söz konusu kişilerin ekonomik ve toplumsal açıdan dışarıda bırakıldıklarını öne sürer. Yaşlıların görmezden gelinerek onlara önem verilmediği ifade edilse de dünya genelinde 60 yaş üstü kişilerin 2025 yılında 1.1 milyara ulaşacağı ön görülmektedir (Meeks, 1994; aktaran Özgen vd. 2004: 187).