Sadece doğa için mi çalıyorlar?: sosyal medya aracılığıyla gerçekleştirilen sosyal pazarlamanın tüketici algısındaki değerlendirmesi üzerine “doğa için çal” youtube videolarının bir analizi
Citation
Paker, N. (2022) Sadece Doğa İçin Mi Çalıyorlar?: Sosyal Medya Aracılığıyla Gerçekleştirilen Sosyal Pazarlamanın Tüketici Algısındaki Değerlendirmesi Üzerine “Doğa İçin Çal” Youtube Videolarının Bir Analizi, III. Ulusal Uygulamalı Sosyal Bilimler Kongresi, 47-48.Abstract
Giriş: İşletmeler, toplum faydasına yönelik ortak bir bilincin gelişmesini hedefleyen pazarlama faaliyetleri
gerçekleştirmekte ve sosyal medya sayesinde daha büyük kitlelere seslerini duyurmaya çalışmaktadırlar. Söz konusu faaliyetlerin amaca uygun tüketici algısını yaratmaktaki başarısını değerlendiren araştırmalar nihayetinde toplumsal ölçekte arzulanan davranış değişimine katkı sağlayacaktır.
Amaç: Bu çalışmanın amacı; sosyal medya aracılığıyla doğa farkındalığı için gerçekleştirilen sosyal pazarlama faaliyetlerinin tüketici algısını, kullanılan iletişim uyaranlarının içeriğini de dikkate alarak, izleyici yorumlarına dayalı olarak değerlendirmektir. Introduction: Businesses engage in marketing activities aimed at developing a common consciousness for the benefit of society, and they use social media to make their voices heard by a larger community. The studies on evaluating the success of these activities in creating a purposeful consumer perception will eventually contribute to the desired societal behavior change.
Aim: The purpose of this study is to assess consumer perceptions of social marketing activities for nature
awareness conducted via social media, based on viewer comments, while taking into account the content of the communication stimuli used.