To buy or not to buy second-hand branded products concerns on counterfeit products sold at the e-commerce market
Citation
Paker, N. (2021). To Buy or not to buy second-hand branded products Concerns on Counterfeit Products Sold at the E-Commerce Market. Ş. Karabulut (Ed.), İşletme Biliminde Kuramsal ve Pratik Pazarlama Konuları içinde (57-73. ss.). Ankara: Gazi Kitabevi.Abstract
Customers tend towards second-hand branded products with motivations in a broad spectrum ranging from accessing branded products more economically so as to provide their needs such as prestige/status to contributing to sustainability. Batlı the use of e-commerce platforms and the rising demand are driving the resale of branded products. This market, on the other hand, is not without its drawbacks. The global market for counterfeit goods is expanding at a rapid pace. It is estimated that total counterfeiting increased up to $1.2 trillion globally in 2017 and is projected to reach $1.82 trillion by 2020 (Businesswire, 2018). As an example, counterfeit clothing cost the industry a quarter ofa trillion euros per year as of 2020 (Statista, 2021). Measures against counterfeit products are alsa increasing accordingly. The market is expected to increase by 12.09% by 2025 (Marketsandmarkets, 2020).
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Fermente süt ürünlerinin insan sağlığına etkisi
Demirgül, Furkan; Sağdıç, Osman (Osman SAĞDIÇ, 2018-08-05)Süt ve süt ürünlerinin insan sağlığının iyileştirilmesi için yüksek bir potansiyele sahip olduğu uzun zamandır bilinmektedir. Fermente süt ürünleri insan beslenmesinin önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Son yıllarda ... -
Enerji sorununun çözümünde yenilenemez ve yenilenebilir enerji kaynaklarının yeri ve önemi
İnan, İlker; Akbulut, İlhan; Aslan, Erman (Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, 2018)Günümüz dünyasında ülkelerin toplumsal refahı ve sürdürülebilir kalkınmalarının en önemli yapı taşı enerjidir. Enerjinin bu konumu gereği, ülkeler arasında kıyasıya bir rekabet vardır. Dolayısıyla ülkelerin birbirleriyle ... -
An application of selected enterococci using Bifidobacterium animalis subsp. lactis BB-12 in set-style probiotic yoghurt-like products
Yerlikaya, Oktay; Saygılı, Derya; Akpınar, Aslı (Elsevier, 2021)The present study aimed to develop a novel dairy product by combining Bifidobacterium lactis subsp. lactis BB 12® with proven probiotic properties with Enterococcus faecium K67E3 and Enterococcus durans K63E1, which possess ...