Reklam habitusu olarak yaşam biçimi öğretisi ve nestle nesfit örneği
Citation
Demir, T. (2017). “Reklam Habitusu Olarak Yaşam Biçimi Öğretisi Ve Nestle Nesfit Örneği”. I. İlişkisel Sosyal Bilimler Kongresi, 40.Abstract
Reklam, hedef kitlesine ürün ya da hizmeti tanıtıyor olmasının yanı sıra bir yaşam öğretisi şeklinde dayattığı mesajlarla önemli bir güç alanı olarak kabul edilmektedir. Reklamda, reklam vaadinin gerçekleşebilmesi için, ürünün satın alınıp tüketilmesi sonucuyla doğrusal bir denklem ilişkisi kurulmaktadır. Bu çalışma, Bourdieu'nun habitus kavramını, habitusun reklam ortamındaki dönüşümü çerçevesinde ele almaktadır. Habitus kavramıyla, bir ortamın genel kurallarının altı çizilmekte ve bu kuralların zamanla tanıdık ve kabullenilmiş olarak içselleştirildiği, birey açısından kalıcılık kazandığı ve bireyin ortam koşul ya da kurallarıyla sonraki karşılaşmalarda artık habitusu sorgulamadan kendini her bağlamda yeniden üreterek geçerlilik kazandığı ifade edilmektedir. Reklam habitusu da benzer bir biçimde, hedef kitleye sunulan reklam mesajlarının zaman içinde kabullenilmesi, kitle tarafından içselleştirilerek kalıcılık kazanması ve bir süre sonra reklam önerisinin sorgulanmadan yerine getirilmesiyle oluşmaktadır. Reklam habitusunun ortaya çıkabilmesi için reklamda aktarılmak istenen mesajların iyi analiz edilmesi gerekmektedir. Reklamın ürün ya da hizmeti tanıtan mesajının yanı sıra, bir yaşam öğretisi olarak aktardığı mesajlar ile, reklam habitusunda hedef kitle tarafından neyin kabul edildiğini anlayabilmek açısından bir ilişki olduğu varsayılmaktadır.