Gönüllü faaliyetlere katılımın bireylerin kariyerlerine katkı açısından değerlendirilmesinde nitel bir çalışma
Citation
Berrakçay, O., Güran, R. (2019). Gönüllü Faaliyetlere Katılımın Bireylerin Kariyerlerine Katkı Açısından Değerlendirilmesinde Nitel Bir Çalışma. II. Uluslararası Sosyal Bilimlerde Kritik Tartışmalar Kongresi, 91-98.Abstract
Günümüzde oldukça yaygın bir sorun olan işsizlik sorunu sebebiyle bireyler, bir iş bulabilmek adına diğer bireylerden farklılaşması gerektiği gerçeğiyle karşı karşıya kalmışlardır. Çalışma yaşamına giren bireyler, yine yaygın bir sorun olarak karşımıza çıkan iş güvencesizliğiyle karşı karşıya kalabilmektedirler. İş güvencesizliği yaşayan bireylerde ise her an işten çıkarılma korkusu baş göstermektedir. Hem işsizlik hem de iş güvencesizliği durumunda bireyler diğer iş arayan adaylar ve aynı işi paylaştıkları iş görenlerden farklı olduklarını; birinci durumda mülakat sırasında görüştükleri insan kaynakları işe alım sorumlusuna, ikinci durumda ise işverenlerine kanıtlamak durumunda kalmaktadır. Son dönemde birçok insan kaynakları uzmanının işe alım sırasında adaya yönelttiği “Gönüllü faaliyetlere katılıyor musunuz?” sorusu bireylerin gönüllülüğü çalışma kavramına farklı bir bakış açısı geliştirmesi gerektiğini gözler önüne sermektedir. Gönüllü çalışma, bireylerin maddi açıdan beklenti içinde olmadan birey ya da toplum yararına çalışmasıdır. Bu çalışmanın amacı, gönüllü çalışan olmanın bireyin kariyerine katkı ve etkilerini ortaya koymaktır. Nitel veri toplama tekniği ele alınan bu araştırmada, yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yapılandırılmış
görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmaya, otizmlilerden oluşan İZOT İzmir Otizm Orkestrası ve Korosu’na gönüllü çalışmacı olarak destek olan 13 kadın (%72) ve 5’si erkek (%28) olmak üzere toplam 18 kişi katılmıştır. Gönüllü çalışmacıların yaşları 20 ile 29 arasında değişmekte olup yaş ortalaması 23’dür. Katılımcıların büyük çoğunluğu % 67 öğrenci olup (n=12), çalışanlar meslekleri; güvenlik görevlisi % 5 (n=1), akademisyen %11 (n=2), özel eğitim öğretmeni %17 (n=3) şeklindedir. Örneklemin eğitim durumuna bakıldığında ise %5’i yüksek lisans mezunu (n=1), %5’i yüksek lisans öğrencisi (n=1), %85’i lisans öğrencisi (n=15), %5’i lise mezunu (n=1) kişidir. Gruplandırma, öğrenciler ve çalışanlar olarak yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, gönüllü çalışmacı olmak bireylerin kariyer beklentilerini ve kariyerine katkılarını olumlu anlamda etkilemiştir. Araştırma sonuçları, bireylerin gönüllü çalışmaya
kariyer yolunda bakışını yansıtmada önemlidir. Ayrıca İZOT İzmir Otizm Orkestrası ve Korosu’nun otizmli bireylerden oluşması bu çalışmayı müzik, özel eğitim ve insan kaynakları açısından disiplinler arası bir çalışma kılmaktadır. Due to the unemployment problem, which is a widespread problem nowadays, individuals are faced with the fact that they need to differentiate from other individuals in order to find a job. There is another problem waiting for the individual entering the working life; job insecurity. Fear of dismissal occurs in individuals who experience job insecurity. In the case of both unemployment and job insecurity, individuals are different from other jobseeker candidates and employees with whom they share the same job; In the first case, it has to prove to the human resources and in the second case to its employers. Do you take part in the voluntary activities that many human resources experts have directed to the island during recruitment? the question of volunteering reveals that individuals should develop a different perspective on
the concept of volunteering. Voluntary work means that individuals work for the benefit of the individual or society without material expectation. The aim of this study is to reveal the effects of being a volunteer on the contribution of individual to career. Qualitative data collection technique was used in this study, structured interview technique was used. A structured interview form developed by the researchers was used as a data collection tool. A total of 18 people, 13 women (72%) and 5 men (28%), participated in the study as a volunteer worker to the İZOT İzmir Autism Orchestra and Choir. The age of volunteer workers ranged from 20 to 29 years with an average age of 23 years. The majority of the participants were 67% students (n = 12). 5% (n = 1), 11% (n = 2), special education teachers and 17% (n = 3). When the sample
educational status of fact 5% of master's degree graduates (n = 1), 5% of graduate students (n = 1), 85% of undergraduate students (n = 15), 5% of high school graduates ( n = 1). Grouping was done as students and employees. According to the findings, being a volunteer worker positively affected individuals' career expectations and their contributions to career. The results of the research are important in reflecting individuals' view of volunteer work on their career path. Moreover, the fact that IZOT İzmir Autism Orchestra and Chorus consists of individuals with autism makes this study an interdisciplinary study in terms of music, special education and human resources.
Source
II. Uluslararası Sosyal Bilimlerde Kritik Tartışmalar KongresiCollections
- Bildiri Koleksiyonu [10]