Bir dijital pazarlama aracı olarak çevrimiçi marina haberlerinin analizi
Abstract
Dijital pazarlama araçları hem yaygınlık, etkinlik, hem de çeşitlilik bağlamında hızlı bir gelişim sergilemektedir. Televizyon, radyo, gazete, dergi gibi geleneksel medya araçları dijital pazarlamanın internet, mobil cihazlar ve uygulamalar, sosyal medya, kullanıcı tarafından yaratılan haber ağları, çevrim içi haber kanalları gibi araçlarının gerisinde kalmaktadır. Dijital pazarlama marinacılık sektöründe de etkin kullanılması gereken bir araç olmaya devam etmektedir. Çevrim içi haber kanalları sektörel haber oluşturma kaynakları arasında en üst sıralarda yer almakta olup, denizcilik alanında da yaygın olarak kullanılmaktadır. Araştırmanın konusunu oluşturan marinacılık sektörü ile ilgili haberlerin yaygın olarak yer verdiği, haber portalı dışında sektöre yönelik yaklaşık kırk bin üyelik bir e-posta haber ağını kullanması ve son iki yılda
yükselişini sürdürmesi gerekçeleri ile www.virahaber.com çevrim içi sektörel haber sitesi, araştırmaya veri kaynağı olarak seçilmiştir. Genellikle ortak içeriğe sahip olan haber portalı ve eposta haberleri iki yıl zaman aralığında taranmış ve marinaların konu edildiği 102 habere ulaşılmıştır. İçeriğinde marina ve marinacılık bulunan haberler özenle incelenmiş, iki yazar tarafından dokuz ana 32 alt kod elde edilmiştir.
Değerlendiriciler Arası Güvenilirlik (DAG) Cohen Kappa yaklaşımı ile değerlendirilmiş, kappa değeri %82,1 olarak ölçülmüştür. Elde edilen veri, nitel veri analizinde yaygın kullanılan yazılımlardan olan MaxQda yazılımının 18.1.1 sürümü ile analiz edilmiştir. Taranan haberlerde en çok kullanılan marina haberi 13 haber ile fuara katılım olurken, 10 haberle eğlence haberleri ve sekiz haberle sportif yat yarışı haberleri takip etmektedir. İçerik analizi sonucu oluşturulmuş kavram haritaları ve sözcük bulutları üzerinden incelenmiştir.