Lojistik Programı
Collections in this community
-
Bildiri Koleksiyonu [9]
Proceeding Collection -
Diğer Yayınlar Koleksiyonu [0]
Other Publications Collection -
Kitap Bölümü Koleksiyonu [7]
Book Chapter Collection -
Makale Koleksiyonu [15]
Article Collection
Recent Submissions
-
Sadece doğa için mi çalıyorlar?: sosyal medya aracılığıyla gerçekleştirilen sosyal pazarlamanın tüketici algısındaki değerlendirmesi üzerine “doğa için çal” youtube videolarının bir analizi
(İzmir Kavram Meslek Yüksekokulu, 2022)Giriş: İşletmeler, toplum faydasına yönelik ortak bir bilincin gelişmesini hedefleyen pazarlama faaliyetleri gerçekleştirmekte ve sosyal medya sayesinde daha büyük kitlelere seslerini duyurmaya çalışmaktadırlar. Söz konusu ... -
Transforming customers into promoters through social media: an analysis of customer-generated marina photographs on ınstagram
(University of South Florida (USF) M3 Publishing, 2022)Digital marketing via social media platformssuch as Facebook, Twitter, and Instagram have grown in relevance in corporate marketing efforts (Cheung, Pires, Rosenberger III, Leung, & Ting, 2021). Companies benefit from this ... -
Exploring instagram-based social media marketing approaches of yacht training services a content analysis of photographs
(UCTEA Chamber of Marine Engineers, 2022)Instagram posts of sail training centers were examined and a comprehensive content analysis of photographs was used to comprehend the patterns of social media marketing and services offered. Two coders analyzed the Instagram ... -
With or without children, how would you like your restaurant
(İzmir Kavram Vocational School, 2021)Introduction: In recent years, child-free facilities are receiving high consumers demand among the services. Although segmentation is a widely used marketing method for differentiating products and services by considering ... -
Özel sektör kuruluşlarının lojistik mezunlarından beklediği mesleki yetkinlikler İzmir iline yönelik bir araştırma
(Kriter Yayınevi, 2021)Bilgisayar ve internetin keşfi, deniz konteynerlerinin kullanılmaya başlanması, coğrafi bilgi sistemleri, barkod ve radyo frekanslı tanımlama (RFID) sistemleri ve diğer bazı teknolojiler ile dünyada sınırlar kalkmıştır. ... -
Esnaf teslim noktası hizmetinin algılanan değeri üzerine öncü bir çalışma
(Akdeniz Üniversitesi Pazarlama Bölümü, 2021)Amaç: Elektronik ticaret hacminin artmasıyla birlikte geleneksel kargo dağıtım hizmetlerinde darboğaz yaşanmakta, araç yoğunluğuna bağlı çevresel sürdürülebilirlik ve şehir trafiği olumsuz yönde etkilenmektedir. Kargo ... -
Akıllı şehir uygulamalarına yönelik kullanıcı tutumunun teknoloji kabul modeli aracılığıyla analizi
(Doğuş Üniversitesi, 2022)Şehirlerin çevresel sürdürülebilirlik üzerindeki olumsuz etkilerinin bir sonucu olarak akıllı şehir uygulamaları bir zorunluluk haline gelmektedir. Kent sakinlerinin mobil uygulamalar aracılığıyla akıllı şehir uygulamalarına ... -
To buy or not to buy second-hand branded products concerns on counterfeit products sold at the e-commerce market
(Gazi Kitabevi, 2021)Customers tend towards second-hand branded products with motivations in a broad spectrum ranging from accessing branded products more economically so as to provide their needs such as prestige/status to contributing to ... -
A Comprehensive evaluation of yacht charter service concept: influence of voyager-to-voyager interaction on service satisfaction
(Galenos Yayıncılık, 2021)The study attempts to evaluate yacht charter service attributes considering the service quality, customer satisfaction, and loyalty three-leg framework. Besides visited destinations, the service concept is enlarged with ... -
The influence of perceived risks on yacht voyagers’ service appraisals: evaluating customer-to-customer interaction as a risk dimension
(Routledge, 2021)This study investigates the impact of customer-to-customer interaction (CCI) related risks on the value perceptions of yacht voyagers. The present study also addresses the interplay with perceived value and other service ... -
Elektronik ticaret çevrimiçi müşteri değerlendirmelerini etkileyen faktörler üzerine keşifsel bir çalışma
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021)Elektronik ticaret hacminin her geçen gün artmasıyla birlikte, müşterilerin satın alma kararı üzerinde etkili bir bilgi kaynağı haline gelen çevrimiçi müşteri değerlendirmeleri önem kazanmaktadır. Çevrimiçi müşteri ... -
Hosftede’in kültürel boyutlarıyla birlikte paylaşım ekonomisi uygulamalarının Türkiye özelinde tartışılması ve öneriler
(Gece Kitaplığı, 2021)Kültürün insan davranışı üzerindeki etkisi tartışmasız bir şekilde oldukça büyüktür. Kültür; içinde yaşanılan ailenin ve toplumun bir ürünü olarak zamanla kazanılır ve bireyler, birçok başka faktörün yanı sıra, bu kazanımların ... -
Discussing the motivations of home-based sports in the frame of self-determination theory the case of Covid-19 period
(Livre de Lyon, 2021)In addition to daily routines, sport-related facilities and activities were also adversely affected due to associated precautions of Covid-19 such as social distance and rigorous preventative measures. The inability to ... -
Esnaf teslim noktası hizmetinin algılanan değeri üzerine öncü bir çalışma
(Ankara Üniversitesi, 2021)2000’li yıllar sonrası elektronik ticaret hacmi hızla artmaya başlamış ve bu gelişime bağlı olarak kargo dağıtım operasyonlarında ciddi bir yoğunluk meydana gelmiştir (Mangiaracina, 2019). Kargo şirketleri tarafından, ... -
Assessing strategic positioning of e-Commerce sites: Analysis of Turkish retail market
(Gazi Kitabevi, 2021)E-commerce has become a global phenomenon, and its growth has been expected to increase even more due to the shifting behavior of consumers affected by the pandemic. It is estimated that 2 billion people purchased goods ... -
Exploring perceived risks towards self-service parcel delivery usage
(Livre de Lyon, 2021)E-commerce has become a widespread phenomenon in the late 1990s and early 2000s (Mangiaracina, Perego, Seghezzi, and Tumino, 2019). The number of parcels has enormously increased due to this growing momentum. The cost of ... -
Çalışanlardaki statü endişesi ve işbirliğine dayalı amaç yapılarının işyeri kıskançlığı üzerindeki etkilerine ilişkin kuramsal bir çalışma
(Cenk AKSOY, 2019)Kıskançlık, bir kişinin, başka bir kişide, kendisinden daha üstün özelliklerin var olduğunu fark etmesi sonucunda, bu avantajlı durumu ele geçirme isteğini içinde barındıran acı verici bir duygu olarak tanımlanmaktadır. ... -
The effects of Machiavellianism and person-group dissimilarity on workplace incivility
(Birleşik Dünya Yenilik Araştırma ve Yayıncılık Merkezi, 2018)Workplace incivility is defined as ‘low-intensity deviant behaviour with ambiguous intent to harm the target, in violation of workplace norms for mutual respect’. According to this definition, when the employees act ... -
Self-service parcel delivery as an innovative solution to service failures of cargo delivery
(Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi, 2021)There is a remarkable development of e-commerce volume after the 2000s. Due to the pandemic period, the share of e-commerce is expected to continue with an acceleration higher than presumed. On the other hand, cargo ... -
Extending collaborative consumption concept to yacht charter services: The case of Blue Voyage
(Varna University of Management, 2021)Collaborative consumption (CC) is a form of sharing in which participants jointly conduct services thereby creating a variety of benefits ranging from economic to social. CC has been widely studied in the hospitality ...