Bütünleşik pazarlama iletişiminin dijital içerik pazarlamasında kullanılması: Türkiye giyim sektörü incelemesi
Citation
YILMAZ MERVE, ŞİMŞEK MELDA CİNMAN (2018). Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Dijital İçerik Pazarlamasında Kullanılması: Türkiye Giyim Sektörü İncelemesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(59), 1262-1271.Abstract
Günümüz pazar koşullarında markalar hedef kitlelerine ulaşabilmek için dijital ortamlarda daha aktif bir şekilde yer almanın önemini anlamışlardır. Bu nedenle hedef kitleyi harekete geçirecek ve marka ile olan iletişimini aktifleştirecek dijital içerik stratejileri daha da önemli hale gelmeye başlamıştır. Son yıllarda dijital platformlarda gerçekleştirilen içerik pazarlaması çalışmalarının önemi artarken, markaların bu doğrultuda yaratıcı içerik çalışmalarına yer verdiği görülmüştür. Özellikle geleneksel ortamda gerçekleşen pazarlama iletişimi çalışmaları, günümüz pazar koşulları doğrultusunda sosyal ağlardaki içerik çalışmalarına entegre edilmeye başlanmıştır. Bu çalışma, her geçen gün daha fazla gelişip değişen sosyal ağlardaki içerik pazarlaması çalışmalarının incelenmesi ve dijital içerik pazarlamasında bütünleşik pazarlama iletişimi unsurlarının kullanılması temeline dayandırılmıştır. Bu bağlamda ise, bütünleşik pazarlama iletişimi ve dijital içerik pazarlaması kavramlarına yer verilerek, Türkiye giyim sektöründe yer alan markaların
2015 ve 2016 yılları Facebook ve Twitter’deki içerikleri incelenmiş; ayrıca bütünleşik pazarlama iletişimi unsurlarının kapsamı doğrultusunda değerlendirilmiştir. They are aware of the importance of being more active in digital media in order to reach brand target groups in today's market conditions. For this reason, the target audience will move and the digital content strategies that will activate the communication with the brand have become more important. Nowadays, as content marketing activities on digital platforms are becoming more important, it has been seen that brands have included creative content in this direction. In particular, marketing communication activities in the traditional environment have begun to be integrated into the content works of social networks in line with the current market conditions. This study is based on the study of content marketing studies in more and more developing social networks and the use of integrated marketing communication elements in digital content marketing. In this context, the concepts of integrated marketing communication and digital content marketing are covered in detail and the contents of Facebook and Twitter in 2015 and 2016 brands of clothing sector in Turkey are examined; also evaluation has been made in the direction of integrated marketing communication elements.