Makale Koleksiyonu
Recent Submissions
-
Çalışanlardaki statü endişesi ve işbirliğine dayalı amaç yapılarının işyeri kıskançlığı üzerindeki etkilerine ilişkin kuramsal bir çalışma
(Cenk AKSOY, 2019)Kıskançlık, bir kişinin, başka bir kişide, kendisinden daha üstün özelliklerin var olduğunu fark etmesi sonucunda, bu avantajlı durumu ele geçirme isteğini içinde barındıran acı verici bir duygu olarak tanımlanmaktadır. ... -
The effects of Machiavellianism and person-group dissimilarity on workplace incivility
(Birleşik Dünya Yenilik Araştırma ve Yayıncılık Merkezi, 2018)Workplace incivility is defined as ‘low-intensity deviant behaviour with ambiguous intent to harm the target, in violation of workplace norms for mutual respect’. According to this definition, when the employees act ... -
Extending collaborative consumption concept to yacht charter services: The case of Blue Voyage
(Varna University of Management, 2021)Collaborative consumption (CC) is a form of sharing in which participants jointly conduct services thereby creating a variety of benefits ranging from economic to social. CC has been widely studied in the hospitality ... -
Çalışanlarda prososyal motivasyon ile iş ve yaşam doyumu düzeyi ilişkisine dair bir araştırma
(Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık, 2016)Prososyal davranış veya prososyal hizmet davranışı olarak adlandırılan davranış başkası veya başkaları yararına, başkasını mutlu etmeye ve faydalı olmaya yönelik kişinin kendi isteğiyle gerçekleştirdiği davranışlardır. ... -
The Relationship of group cohesiveness, psychological safety, control over work, and competitive work environment with organizational silence: the mediating role of motives of silence
(İşletme, Ekonomi ve Yönetim Perspektifleri, 2016)Morrison and Milliken (2000) defined organizational silence as “a collective phenomenon where employees withhold their opinions and concerns about potential organizational problems” (p.1364) and mainly focused on silence ... -
Bir dijital pazarlama aracı olarak çevrimiçi marina haberlerinin analizi
(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2020)Dijital pazarlama araçları hem yaygınlık, etkinlik, hem de çeşitlilik bağlamında hızlı bir gelişim sergilemektedir. Televizyon, radyo, gazete, dergi gibi geleneksel medya araçları dijital pazarlamanın internet, mobil ... -
İstismarcı yönetici davranışının işyerindeki sapkın davranışlar üzerindeki rolü
(Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, 2014)Bu araştırmanın amacı istismarcı yönetici davranışının iş yerindeki sapkın davranışlar üzerindeki katkısını incelemektir. İş yerindeki sapkın davranışlar örgüte, yöneticiye ve çalışanlara olmak üzere üç sınıflama ile ele ... -
Tükenmişliği etkileyen olumsuz tutum ve beklentiler: sinik tutum ve psikolojik sözleşme ihlali algısı üzerine bir araştırma
(Atatürk Üniversitesi, 2014)Örgütsel davranış literatürü incelendiğinde, günümüz kurumlarında giderek arttığı görülen çalışan sinik tutumlarının ve psikolojik sözleşme ihlali algılarının tükenmişlik üzerindeki etkileri üzerine henüz bir araştırma ... -
Mürettebatlı yat kiralama hizmetinin sürdürülebilirlik analizi ve öneriler
(İskenderun Teknik Üniversitesi, 2020)Türkiye’de mürettebatlı yat kiralama pazarı sürekli bir değişim geçirmektedir. Sektör temsilcileri ve kural koyucuların sürdürülebilirliği de göz önünde bulundurarak bu değişimlere hızlı tepki verme ve uyum sağlama becerileri ... -
Günübirlik gezi tekneciliğinin hizmet kalitesini geliştirmeye dönük bir uygulama
(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2019)Günübirlik gezi tekneciliği; teknede konaklama yapmayı gerektirmeyen, karayoluyla ulaşılamayan koylardan faydalanma imkânı sunan, gün içerisinde yeme-içme gibi temel ihtiyaçların teknede karşılandığı ve ekonomik olarak ...