Mülakat sürecinde değerlendirici kararlarının Gestalt ekolü bağlamında değerlendirilmesi (İ.İ.B.F. Öğrencileri üzerinde bir uygulama)
Citation
ÇETİN CEMİLE,ANUK ÖZLEM (2018). Mülakat Sürecinde Değerlendirici Kararlarının Gestalt Ekolü Bağlamında Değerlendirilmesi (İ.İ.B.F. Öğrencileri Üzerinde Bir Uygulama). İzmir International Congress on Economics and Administrative Sciences(İZCEAS) 2018 NEW TRENDS IN ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES(1), 1093-1105. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4574184)Abstract
Seçme ve yerleştirme bir süreç olarak değerlendirildiğinde yapılan tüm mülakat ve testler etkili karar almaya yönelik değerli bir çabanın ürünüdür. Karar verme davranışı, bireysel ve çevresel faktörlerin etkisinde kalan karmaşık bir süreçtir. Bu süreçte doğru kararın verilmesi hem değerlendirici hatalarını taşıyabilmekte hem de uzman veya yönetici ile işgörenin geçmiş yaşantılarından etkilenebilmektedir. Araştırmada bir yandan seçme ve yerleştirme sürecini yönetecek ve uygulayacak olan geleceğin yönetici adayı farklı bölümlerde öğrenim gören lisans öğrencilerinin temas biçimlerinin aynı yaşama ve bilinçli farkındalık durumları üzerinde bir etkiye yol açıp açmadığı tespit edilmeye çalışılırken diğer yandan öğrencilerin karar verme stilleri üzerinde, anı yaşama ve bilinçli farkındalık durumlarının herhangi bir etki yaratıp yaratmadığı test edilmektedir. When assessed as a process of selection and placement, all interviews and tests conducted are a valuable effort to make effective decision. Decision-making behavior is a complex process that is influenced by individual and environmental factors. In this process making the right decision can carry both the evaluaator's mistakes and the expert or the manager determine whether the contact forms of the future candidate administrators of undergraduate students WHO will direct and implement the selection and placement process and studying in different departments have caused an impression on live the moment and mindfulness, on the pther hand, students are tested on decision-making styles, whether they have any effect on live the moment and conscious mindfulness.