Meslek yüksekokullarında sağlık yönetimi bölümüne dikey geçiş sınavı ile geçiş yapabilen programlardaki öğrencilerin DGS ile ilgili bilgi ve istek düzeylerinin değerlendirilmesi
Abstract
Çalışmanın Problemi: Dikey Geçiş Sınavı ile Meslek Yüksekokullarında okuyan öğrencilere yüksekokullarda veya fakültelerde üst öğrenim görme hakkı verilmiştir. Meslek Yüksekokullarındaki programlarda okuyan öğrenciler programlarına göre 4 yıllık bir bölüme geçiş hakkı kazanabilmektedirler.
Çalışmanın Amacı: Bu çalışma Meslek Yüksekokullarında Sağlık Yönetimi bölümüne dikey geçiş yapma hakkı bulunan Sağlık Kurumları İşletmeciliği, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik, Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı, Ağız ve Diş Sağlığı ile İşletme/İşletme Yöneticiliği programlarında okuyan 2. sınıf öğrencilerinin dikey geçiş sınavı ile ilgili bilgi ve istek düzeylerinin belirlenmesi amacı ile yapılmıştır.
Yöntem: Araştırmanın evrenini 5 farklı programda 1300 öğrenciden oluşan Meslek Yüksekokulu öğrencileri oluşturmuştur. Araştırma 2019 Nisan ve Mayıs aylarında yürütülmüştür. Dikey geçiş sınavı klavuzu ve bu alanda yapılan çalışmalar incelenerek 40 soruluk bir anket oluşturulmuştur. Örnekleme için tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmış olup Meslek Yüksekokullarındaki Sağlık Kurumları İşletmeciliği, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik, Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı, Ağız ve Diş Sağlığı ile İşletme/İşletme Yöneticiliği programlarında okuyan toplam 349 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen veriler ile SPSS istatistik programı kullanılarak frekans yüzde dağılımları ve ki-kare analizi yapılmıştır.
Bulgular ve Sonuçlar: Dikey geçiş sınavı ile ilgili bilginiz var mı sorusuna katılımcıların %23,8 ‘i kesinlikle katılıyorum cevabını verirken bu oran en yüksek %34,7 ile Sağlık Kurumları İşletmeciliği programı öğrencilerine aittir. Tüm öğrenciler Sağlık Yönetimi bölümüne geçiş yapmak istiyorum yargısına %14 oranında kesinlikle katılıyorum cevabını verirken bu yargıya Sağlık Kurumları İşletmeciliği programı öğrencileri %37,3 kesinlikle katılıyorum cevabını vermişlerdir. Sağlık Kurumları İşletmeciliği programı öğrencilerinin diğer programlara göre daha fazla DGS ile ilgili bilgi sahibi oldukları ve Sağlık Yönetimi bölümüne geçiş yapma eğiliminde oldukları anlaşılmıştır. The Research Problem: The students who study at vocational schools are given rights of transferring to higher schools or faculties with the help of External Transfer Exam. Students studying in the programs of Vocational Schools can get the right to pass to a 4 year program according to their departments.
The aim of this study: This study aims to determine the level of knowledge and aspiration of 2nd grade students of Health Facilities Management Program, Medical Documentation and Secretariat, Office Management and Executive Assistantship, Oral and Dental Health and Business Administration in Vocational Schools about External Transfer Exam since they have right to transfer to the Health Management Department.
Method: The target population of the study consisted of the students of the Vocational School, consisting of 1300 students in 5 different programs. The research was conducted in April and May 2019. A questionnaire with 40 questions was prepared by examining the External Transfer Exam Guide and several studies in this field. The stratified sampling method was used for sampling and was applied to a total of 349 students studying in Health Facilities Management Program, Medical Documentation and Secretariat, Office Management and Executive Assistantship, Oral and Dental Health and Business Administration in Vocational Schools. By using the acquired data and SPSS statistical program, frequency percentage distributions and chi-square analysis were performed. Findings and Results: 23,8% of the participants answered the question of whether they have any knowledge about the External Transfer Exam saying “absolutely”, and this rate is the highest among the students of Health Facilities Management Program with 34.7%. 14% of all students answered “exactly” to the question of whether they want to switch to Health Management Department while 37.3% of Health Facilities Management Program students answered as “totally agree” to the same question. It is understood that Health Facilities Management Program students have more information about external transfer exam than other programs and they tend to switch to Health Management Department.
Source
4. Uluslararası Sağlık Bilimleri ve Yönetim Kongresi = 4. International Health Sciences and Management ConferenceCollections
- Bildiri Koleksiyonu [19]