Marka imajı oluşturmada reklam ve sloganının rolü: Beşiktaş futbol takımı örneği
Citation
Özel, M , Amcaoğlu, D . (2018). MARKA İMAJI OLUŞTURMADA REKLAM VE SLOGANININ ROLÜ: BEŞİKTAŞ FUTBOL TAKIMI ÖRNEĞİ. Middle Black Sea Journal of Communication Studies , 3 (1) , 29-40 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/mbsjcs/issue/39552/397482Abstract
Küreselleşme ile futbol küresel bir endüstri haline gelmiş, ulusal futbol takımları dünya takımları ile rekabet etmeye başlamıştır. Rekabetin ön plana çıktığı bu konjonktürde, marka değeri yaratmak son derece önemli hale gelmiştir. Futbol takımları çeşitli projeler geliştirerek markalarını uluslararası marka olarak konumlandırmayı hedeflemişlerdir. Araştırma kapsamında Beşiktaş Kulübü tarafından resmi sosyal medya hesaplarında paylaşılan ve ‘ne olursan yine gel’ felsefesi ile hazırlanmış “Come to Beşiktaş” reklamı gösterge bilimsel analiz yöntemi ile incelenmiştir. Elde edilen bulgular ışığında reklamların ve sloganların marka konumlandırmasındaki önemi saptanmaya çalışılmıştır. Football has become a global industry with globalization and the national football teams have begun to compete with other World teams. Creating brand value has become highly important at this conjuncture in which competition stands out. The football teams aim to locate their own brands as international brands by developing variety of projects. Within the scope of this research, the commercial of “Come to Besiktas”, which has been shared on social media by Besiktas Club and has been prepared with the philosophy of “come whoever you are”, was investigated by using semiotic analysis method. In the light of the research findings, the research aimed to determine the importance of advertisements and slogans in brand positioning.